HTML

Hazaszeretet

Mert szeretem a hazámat. De elegem van abból (nekem is), ami itt zajlik. Mi a megoldás? Merre tovább?

Friss topikok

Linkblog

2010.04.01. 13:15 wincent

előítélet az előítélettel szemben

Úgy is írhatnám, hogy az előítéletek csapdájában.

A nagy liberalizmusban a legtöbben keverik a szezont a fazonnal. Ugyanis az előítélet és a rasszizmus közé egyenlőségjelet tesznek. Vagyis akinek vannak előítéletei az rasszista. Csőlátás. De innen is, meg onnan is. Ha bajom van a romákkal akkor rasszista vagyok. Ha nincs bajom a melegekkel, a homoszexualitással akkor pedig liberális buzi vagyok.

Pusztán csak vannak előítéleteim. Van, ami negatív, van ami pozitív. Igen, ezek alapján általánosítok. Ráhúzom a romákra a bűnözést. Olyan értelemben, hogyha az utcán szembejön velem egy "átlagcigány", akkor óvatosabb leszek, jobban körülnézek. Egyrészt nagyobb esélyt látok arra, hogy ok nélkül belémkössön. Másrészről előítéleteim miatt gyanítom, hogy vannak "társai", mert általában bandákban járnak. Nem szívesen szállok olyan metrókocsiba, ahol az utasok jelentős része cigány, míg fordítva nem okoz problémát.

De ez nem jelenti azt, hogy történik is majd valami. Vagy azt, hogy jól ítélkeztem, és az adott ember tényleg bűnöző. De ezért én vagyok a hibás? Mármint az előítéleteim miatt? Ezt a cigányság saját maga vívta ki. Nem, nem csak a cigányok bűnöznek. Nem csak a cigányok lopnak, csalnak, hazudnak. De aki azt állítja, hogy az arányok ugyanazok, mint a nem romáknál, az vagy hazudik, vagy nem látja a valóságot.

De ettől nem érzem magam rasszistának. Egyszerűen az ösztöneim azt súgják: veszély van. Igen, sokkal nagyobb esélyét látom, hogy megtámadnak akkor, ha cigányok jönnek szembe. Eddig kizárólag cigányok által elkövetett (ráadásul csoportos) randalírozást és tettlegességet láttam. Tudom én, hogy nem csak ők teszik. De a saját tapasztalatom ez.

Nyugodtan le lehet sétálni a Nyugati tér aluljárójában. Katasztrófa, ami ott zajlik. Volt szerencsém fél órát várakozni ott. Két prosti szólított le. 2-3 roma "banda" jött-ment. Kiabáltak, üvöltöztek, belekötöttek akik az útjúkba került. Szóval sok dolgot láttam ezen idő alatt. De egy dolgot nem: rendőrt. Kérdem én: mi a túróért nem lehet rendet rakni egy ennyire frekventált helyen? Ezek után csodálkozik bárki is, hogy előítéleteim vannak?

Jó, igen már tudom is. Rasszista vagyok. De kérdem én a nagy liberális hitvallásúaktól. Ők mennyire szívesen sátálnak végig a kisebbség által lakott területeken. Egyedül. Esti órákban. Miben változik ez az érzés bennük, ha hasonló életkörülmények között élő, de nem roma településrészről van szó? Aki azt állítja, hogy nincs különbség, az hazudik.

Az a baj ebben az országban, hogy mindenki rohadt jól tudja, hogy őt személy szerint milyen jogok illetik meg. De magasról leszarja, hogy milyen kötelességei vannak, és másoknak milyen jogaik.

Amíg a fejekben nincs rend, az országban sem lesz az. Nem látok esélyt arra, hogy kőkemény rendrakás nélkül (kvázi diktatórikus lépések) bármit is lehetne itt csinálni.

Sajnos...

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://hazaszeretet.blog.hu/api/trackback/id/tr751886734

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása